sobota, 22 września 2012

Oxford- miasto malowniczych wież!

Już nastał kolejny weekend, a ja dopiero teraz dodaję relację z poprzedniego. Trochę mam zaległości i nawet nie wiecie jak bardzo nie daje mi to spokoju. W tym poście postarałam się przedstawić Wam "kawałek" Oxfordu.  

Może zacznę od tego, że miasto nie jest przyjazne dla samochodów, dlatego tak dużo ludzi korzysta z rowerów. Tutaj dosłownie każdy ma swój jednoślad, a rowery są zaparkowane dosłownie wszędzie!! Generalnie Oxford nie jest jakiś duży, a wszystko jest dosyć blisko siebie, tak więc nie potrzeba niczego oprócz nóg i chęci, aby zobaczyć miasto. O ile nie trzeba uważać na samochody, o tyle na rowery bardzoooo. Ja sama parę razy prawie zostałam przejechana.
Oxford to stare miasto, budynki tutaj liczą sobie wiele lat i myślę, że to właśnie dodaje uroku temu miastu. Drzwi do domów obowiązkowo muszą być w jakimś kolorze. Całkiem ciekawie i różnorodnie to wygląda. Zawsze jak szłam to zgadywałam jakiego koloru będą następne drzwi.

Dużo turystów, więc bardzo szybko można stracić cierpliwość. Przyjezdni nie są zbytnio mili i nie zwracają na nikogo uwagi, bo oni są na wakacjach. To zdecydowanie było wkurzające. Tak więc w Ofordzie już nie jest tak miło jak wszędzie indziej w Wielkiej Brytanii, bo połowa ludzi to turyści, a połowa to ludzie, którzy mają ich już dosyć. Po za tym myślę, że język włoski i hiszpański można spokojnie dodać na listę języków urzędowych Oxfordu. Zdecydowanie przewaga turystów właśnie z tych dwóch krajów.

Podczas mojej wizyty w Oxfordzie akurat dużo studentów wciąż było na wakacjach lub właśnie z nich wracali, tak więc na kampusach wciąż pustki.
Oprócz uniwersytetów, które naprawdę są na KAŻDYM kroku, to nie ma aż tak dużo do zobaczenia. Generalnie miasto samo w sobie jest urokliwe, więc na pewno warto je odwiedzić, ale 2 dni zdecydowanie powinno wystarczyć. 


Bardzo mi się podobało, aczkolwiek nie wydaje mi się, że szybko znów tam zawitam. Myślę, że jak najbardziej warto odwiedzić to miasto, jednak nie polecam w weekendy i tego typu dni. 
Mimo, że ja też byłam tam w celach turystycznych, to mam nadzieję, że nie byłam taka "problematyczna"

Oxford zdecydowanie zapamiętam jako miasto kolorowych drzwi.

To był najlepiej ostrzyżony trawnik jaki kiedykolwiek widziałam.


W takich domach studenckich to ja bym mogła mieszkać:).



Dużo zakamarków i uliczek jak te, gdzie nie spotka się turystów.






Radcliffe Camera. Znajduje się tu część książek należących do biblioteki Uniwersytetu Oksfordzkiego. Podobno istnieje podziemne przejście łączące ten budynek z głównym gmachem biblioteki.


W środku nie byłam, ale po powrocie odwiedziłam googlegrafikę;)


Divinity School, tu odbywają się fakultety z teologi o ile się nie mylę.. i przyjęcia weselne.

...w środku.


Zrobiłam to zdjęcie, żeby wiedzieć kto ma tyle forsy, żeby wynajmować część najstarszego uniwersytetu w Anglii i urządzić w nim przyjęcie weselne. Oczywiście wygooglowałam nazwiska i jeśli dobrze udało mi się wyszukać to facet jest dyrektorem akademickim i pracuje nie gdzie indziej jak właśnie na Oksfordzkim Uniwersytecie, tak więc może nie było tak drogo:P

Bodleian Library. To główna siedziba biblioteki Uniwersytetu Oksfordzkiego. Lepiej nie wiedzieć ile książek znajduje się w środku, bo wszystkich by nas rozbolała głowa:P



A to jest właśnie słynny University of Oxford. 






Dużo kolorowych domów jak ten.




 Najlepszy sklep ze słodkościami w jakim kiedykolwiek byłam. Oczywiście nie ominie Was relacja z wewnątrz tego raju dla miłośników łakoci, ale to w oddzielnym poście.

Sklep prosto z Ameryki, który niestety był zamknięty:)




Obok domu moich couchsurferów była żydowska świątynia. A skoro już tak się poświęciłam i zrobiłam to zdjęcie to nie mogę go nie udostępnić. Mianowicie, przytrafiła mi się śmieszna historia. Kiedy już zrobiłam to zdjęcie podszedł do mnie jakiś facet z pretensją czemu fotografuję ten budynek, to teren prywatny, nikt mnie do tego nie upoważnił blablabla. A postanowiłam wykorzystać moją kamerę do małego kłamstwa.
Tak więc, powiedziałam, że jestem profesjonalnym fotografem i potrzebuję tego zdjęcia do mojego projektu. Wtedy on zaczął mnie przepraszać i zapytał o "moją pracę", na koniec jeszcze raz mnie przeprosił i sobie poszedł.. krzyżyk na drogę.

Ostatnie zdjęcie zrobione w Oxfordzie. W sumie w jakiś sposób dobrze przedstawiające jedną z typowych cech miasta.

10 komentarzy:

  1. Będę się gniewał do końca życia na Ciebie. Byłaś na Oxfordzie i mnie nie odwiedziłaś :/

    OdpowiedzUsuń
  2. Anonimowy Korczaczku, zapraszam do Birmingham :)

    OdpowiedzUsuń
  3. bylam w Cambridge i calkiem kontenta jestem,wiec pewnie czas na Oxford.W ogole jezdzenie po UK,me gusta! caly czas szukam tanich biletow,chce wiecej i wiecej:P pozdr

    OdpowiedzUsuń
  4. Kolorowe drzwi i stare wąskie uliczki. To miasto zdecydowanie dla mnie. I to jeszcze wszystko oglądane z perspektywy rowerowej. Raj na ziemi. Ale rozumiem że tylko na zdjęciach ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co do Oxfordu, to myślę, że to fajne miasto i bardzo by Ci się podobało. Przeczytałam całego Twojego bloga, i po obejrzeniu zdjęć, Stolberg bardzo mnie urzekło, a oprócz tego jeszcze Herford. Fajne "masz" te bliźniaki. Muszę powiedzieć, że od dzisiaj będę stałą czytelniczką Twojego bloga.
      Przesyłam gorące uściski do Niemiec :)

      Usuń
  5. W Oxfordzie jeszcze mnie nie było.. ale pamiętam, że po Cambridge bardzo chciałam tam też pojechać.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale cudne zdjęcia! Nie zła kłamczucha z ciebie ;) haha Aś

    OdpowiedzUsuń
  7. Woow supeeer w tym oksfordzie chyba rusze sie wreszcie z kanapy i pojade tam...UWIELBIAM czytać więc książek w bibliotece oksfordzkiej dla mnie nie zabraknie ;D

    OdpowiedzUsuń
  8. Hej! Mogłabyś mniej więcej oszacować ile dni potrzeba na szybkie, ale też nie zbyt pobieżne zwiedzanie Oxfordu? Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń